Vanliga frågor
Här hittar du svar på våra mest vanliga återkommande frågor. Hittar du inte svaret på det du söker just här, kontakta vår kundtjänst.
Om något går sönder i din lägenhet eller i de gemensamma utrymmena (till exempel tvättstuga eller förråd) ska du göra en felanmälan så att våra fastighetsvärdar och reparatörer kan åtgärda felet. För att du ska få så snabb service som möjligt är det viktigt att du felanmäler på rätt sätt. Hur du gör kan du läsa här.
Har du problem med ett trasigt eluttag, en droppande kran eller en trasig lampa i tvättstugan kan du felanmäla på Mina sidor
Bor du i vårt trygghetsboende ber vi dig maila kundtjänst eller ringa in din felanmälan till oss på numret nedan.
Ring 0456 81 65 00.
Öppet: vardagar 10-13.
Övrig tid: endast akuta fel eller störningar.
Vad är ett akut fel?
Ett akut fel kräver omedelbara åtgärder och kan vara en trasig kyl/frys, ett krossat fönster, en vattenläcka eller stopp i avloppet. Om du ringer in ett akut fel utanför ordinarie öppettider (mån-fre kl. 10-13) kopplas ditt samtal vidare till SOS Alarm.
Störningar
Om du blir störd utanför ordinarie öppettider (mån-fre kl. 10-13) är vår störningsjour aktuell, då blir ditt samtal kopplat till SOS Alarm. Det kan vara bra att känna till att du som anmäler en störning kan välja att vara anonym.
Om du har skadedjur (t.ex. myror, möss, getingar eller silverfiskar) i din lägenhet ska du genast kontakta Anticimex i Karlskrona. Sölvesborgshem har avtal med Anticimex vilket innebär att både rådgivning och sanering av skadedjur är kostnadsfritt för dig som hyresgäst.
Sölvesborgshem tar inte emot felanmälan för stadsnätet. Istället ska du kontakta din tjänsteleverantör (till exempel Telia, Bahnhof eller Serverado) när du behöver felanmäla tv, bredband eller telefoni.
Aktuell driftsinformation hittar du på Zmarkets webbplats.
Gör en felanmälan på Mina sidor.